Inkluzivno obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju u OŠ „Sveti Sava“

Deca su srećna što uče i druže sa svojim vršnjacima

Iako ima dosta toga što im nedostaje za školovanje dece sa smetnjama u razvoju, ono što  izdvaja školu „Sveti Sava“ od ostalih obrazovnih ustanova u gradu je to što jedina ima prilaz za invalidna lica.

     

Inkluzivno obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju u Osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Vladičinom Hanu traje već osam godina, a ove godine se po tom sisremu obarzuje ukupno je petoro đaka, troje u višim i dvoje u nižim razredima.

Iako ima dosta toga što im nedostaje za školovanje dece sa smetnjama u razvoju, ono što izdvaja školu „Sveti Sava“ od ostalih obrazovnih ustanova u gradu je to što jedina ima prilaz za invalidna lica. Što se stručnog kadra tiče, situacija je gotovo identična – nema defektologa, pedagoških asistenata, ali i nastavnih sredstava.

„Po Individulanom obrazovnom programu, jedan i dva, radi se u višim razredima, dok u nižim  imamo samo mere indiviualizacije, ali se sa decom radi po redovnom programu. Mogu reći da su nam dosadašnja iskustva pozitivna. Nemamo veliki broj učenika u inkluziji, pa ni velikih problema.  Ostali učenici ih jako dobro prihvataju, trude se da im u svemu pomognu. Smatram da je pohađanaje škole sa vršanjcaima i za decu u inkluziji dobar potez, jer vreme provode u društvu svojih vršnjaka”, priča za Jugmediu Gorica Kovačević, pedagog škole.

Zadovoljna je i saradnjom sa roditeljima.

“Ono što mogu da istaknem je i da imamo odličnu saradnju roditelja  i sa jedne i sa druge strane. I roditelji učenika u inkluziji kao i ostalih, su spremni na saradnju, nikakvih primedbi do sada nije bilo i svi zajedno se trudimo da ih ukljucimo  u redovno skolovanje2, dodaje  Kovačevićeva.

Ono što je zajedničko za ovu i ostale obrazovne ustanove u Vladičinom Hanu je nedostatak  stručnajak. U i „Svetom Savi“ nedostaje defektolog, kako bi se nastava lakše odvijala i deca dobila adekvatnu pomoć,  kao i pedagoški asistenti. Kako kaže Dragan Dimitrijević, direktor škole, i oni nemaju personalne asistente.

Pravo na ličnog pedagoškog asistenta ima svako od učenika sa smetnjama u razvoju. U nedostatku, taj posao obavljaju majke, koje su u svakom trenutku uz svoju decu i dok su u školi. Njima ne samo da je potrebna pomoć na časovima, već i van nastave, računajući da među učenicima u inkluziji ima i dece sa invaliditetima.

„Majke su nam najveća podrška i nama i nastvanicima a, naravno,  svojoj deci.  U celoj priči o inkluziji, možda nam je najveći problem da svi nastavnici prođu seminar za inkluzivno obrazovanje, jer će nastavnicima biti lakše da rade sa takvom decom“,  kaže ona.

U višim razredima  u OŠ „Sveti Sava“ imaju  odeljenja u proseku sa po 25 učenika, pa nije uvek lako raditi sa  tako velikim brojem dece. Međutim, kako učitelji tako i nastavnici se prilagođavaju novim trendovima u obrazovanju i samo zahvaljujući njihovom iskustvu  i znanju , strucnom usavršavanju i volji, sve funkcioniše. Ono što bi školi bilo od velike koristi su i nastavna sredstva prilagođena deci sa smetnjama u razvoju, što im trenutno nedostaje.

 

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar