NIŠ – Uprkos tome što je bio domaćin proslave 17 vekova od donošenja Milanskog edikta, Niš i Niška Banja nisu u prošloj godini imali veći broj gostiju. U 2013. godini zabeleženo je oko 70.000 noćenja turista, što je na istom nivou iz 2012. godine.
Statistički podaci govore da je tokom januara i februara Niš posetilo 5.292 turista, dok je Novi Sad posetilo skoro tri puta više turista, a Beograd 14 puta više. Za prva dva meseca Niška Banja imala je samo 268 posetilaca.
Statistički podaci koji govore o maloj posećenosti za turističke radnike u Nišu, ne predstavljaju nikakvo iznenađenje. Oni ističu da je posećenost grada još i dobra koliko se u Nišu malo radi na razvoju turizma.
Predsednik Udruženje ugostiteljskih i turističkih poslenika Niša Zoran Mirašević
ističe da Niš i Niška Banja neće moći da se pohvale većim brojem turista sve dok ne bude većih ulaganja u Nišku Banju.
„Očigledno je da istorijski lokaliteti poput Tvrđave i Medijane ne mogu da privuku veći broj turista u Niš. Potrebna je izgradnja novih objekata, i to pre svega izgradnja otvorenog bazena u Niškoj Banji. Niška Banja trenutno je jedina banja u Srbiji koja nema takav bazen“, rekao je Mirašević.
On naglašava da je neophodna i mnogo bolja saradnja Turističke organizacije Niša (TON) sa privatnim sektorom.
„U poslednje vreme ima pomaka u saradnji, ali to još nije dovoljno. Sve manifestacije koje ugostitelji i turistički radnici organizuju, organizuju se uz pomoć privatnih donacija i sponzora, pomoć grada i TON-a je vrlo mala“, kaže Mirašević.
Dejan Sećanski, dugogodišnji turistički radnik takođe kaže da se Niš ne može nadati većem broju turista dok se bitno ne promeni odnos grada i TON-a prema turizmu.
„Ne postoji strategija razvoja turizma, niti se iz gradskog budžeta izdvajaju sredstva za promociju turističkih potencijala grada. Takođe ne postoji nikakva saradnja između TON-a i grada, sa jedne strane i turističkih agencija i hotelijera sa druge strane. Nekada smo jednom mesečno imali sastanke u Privrednoj komori, ali tih sastanak odavno više nema. Turističke radnike niko više ništa ne pita, niti uključuje u manifestacije koje grad organizuje“, rekao je Senćanski.
On ističe da grad Niš i TON nisu uključile privatan sektor u organizaciju vrlo značajnih događaja – proslave Milanskog edikta i svetskog rukometnog prvenstva za žene.
„Zbog toga su propuštene šanse da Niš poseti veći broj turista i da on promoviše svoje potencijale u svetu. Primera radi, rukometni šampionat je nekoliko dana pratilo 250 stranih novinara, ali za njih nije organizovan obilazak gradskih znamenitosti“, rekao je Senćanski.
Prema njegovim rečima velika greška napravljena i kod obeležavanja Milanskog edikta.
„Misu katoličke crkve na stadionu „Čair“ pratilo je tri do četiri hiljade mladih iz cele Evrope, ali umesto da im se ponudi smeštaj u hotelima, grad je za njih organizovao besplatno prenoćište u hali „Čair“. Tako je propuštena prilika da zarade i grad i hotelijeri“, objašnjava Senćanski.
Prema njegovim rečima grad Niš i Ton bi mnogo više morali da rade na promociji turističkih potencijala Niša u svetu.
„Svaki salaš u Vojvodini je reklamiran, ali Vojvodina iz svog budžeta izdvaja značajna sredstva za tu promociju. Niš bi pored već poznatih istorijskih lokaliteta Tvrđave, Čegra, Medijane i Ćele Kule turistima mogao da ponudi i obilazak takođe veoma zanimljivih ali malo poznatih lokacija“, kazao je Senćanski.
On dodaje da malo turista zna da je srpska avijatika prve korake napravila u Nišu, da je Bali beg rođen u Jagodin mali i da je podigao u Tvrđavi džamiju, da se u Sićevačkoj klisuri nalazi jedna od najstarijih hidroelektrana u Srbiji ili da je stadion „Železničara“ napravljen po uzoru na stadione u Engleskoj.
„Turistički potencijali moraju da budu promovisani, ali van Niša, a ne sa Sajmu turizma u Nišu, kako je to sad TON učinio“, podvukao je Senćanski.
Direktor Turističke organizacije Niša Uroš Parlić na žalost nije želeo da odgovori na pitanje kako povećati broj turista u gradu na Nišavi.
(Kraj)Mia
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!