Malo para za turizam – malo turista u Nišu i Niškoj Banji

NIŠ – Uprkos tome što je bio domaćin proslave 17 vekova od donošenja Milanskog edikta, Niš i Niška Banja nisu u prošloj godini imali veći broj gostiju. U 2013. godini zabeleženo je oko 70.000 noćenja turista, što je na istom nivou iz 2012. godine.

Statistički podaci govore da je tokom januara i februara Niš posetilo 5.292 turista, dok je Novi Sad posetilo skoro tri puta više turista, a Beograd 14 puta više. Za prva dva meseca Niška Banja imala je samo 268 posetilaca.

Statistički podaci koji govore o maloj posećenosti za turističke radnike u Nišu, ne predstavljaju nikakvo iznenađenje. Oni ističu da je posećenost grada još i dobra koliko se u Nišu malo radi na razvoju turizma.
Predsednik Udruženje ugostiteljskih i turističkih poslenika Niša Zoran Mirašević
ističe da Niš i Niška Banja neće moći da se pohvale većim brojem turista sve dok ne bude većih ulaganja u Nišku Banju.

„Očigledno je da istorijski lokaliteti poput Tvrđave i Medijane ne mogu da privuku veći broj turista u Niš. Potrebna je izgradnja novih objekata, i to pre svega izgradnja otvorenog bazena u Niškoj Banji. Niška Banja trenutno je jedina banja u Srbiji koja nema takav bazen“, rekao je Mirašević.

On naglašava da je neophodna i mnogo bolja saradnja Turističke organizacije Niša (TON) sa privatnim sektorom.

„U poslednje vreme ima pomaka u saradnji, ali to još nije dovoljno. Sve manifestacije koje ugostitelji i turistički radnici organizuju, organizuju se uz pomoć privatnih donacija i sponzora, pomoć grada i TON-a je vrlo mala“, kaže Mirašević.

Dejan Sećanski, dugogodišnji turistički radnik takođe kaže da se Niš ne može nadati većem broju turista dok se bitno ne promeni odnos grada i TON-a prema turizmu.

„Ne postoji strategija razvoja turizma, niti se iz gradskog budžeta izdvajaju sredstva za promociju turističkih potencijala grada. Takođe ne postoji nikakva saradnja između TON-a i grada, sa jedne strane i turističkih agencija i hotelijera sa druge strane. Nekada smo jednom mesečno imali sastanke u Privrednoj komori, ali tih sastanak odavno više nema. Turističke radnike niko više ništa ne pita, niti uključuje u manifestacije koje grad organizuje“, rekao je Senćanski.

On ističe da grad Niš i TON nisu uključile privatan sektor u organizaciju vrlo značajnih događaja – proslave Milanskog edikta i svetskog rukometnog prvenstva za žene.

„Zbog toga su propuštene šanse da Niš poseti veći broj turista i da on promoviše svoje potencijale u svetu. Primera radi, rukometni šampionat je nekoliko dana pratilo 250 stranih novinara, ali za njih nije organizovan obilazak gradskih znamenitosti“, rekao je Senćanski.
Prema njegovim rečima velika greška napravljena i kod obeležavanja Milanskog edikta.
„Misu katoličke crkve na stadionu „Čair“ pratilo je tri do četiri hiljade mladih iz cele Evrope, ali umesto da im se ponudi smeštaj u hotelima, grad je za njih organizovao besplatno prenoćište u hali „Čair“. Tako je propuštena prilika da zarade i grad i hotelijeri“, objašnjava Senćanski.

Prema njegovim rečima grad Niš i Ton bi mnogo više morali da rade na promociji turističkih potencijala Niša u svetu.

„Svaki salaš u Vojvodini je reklamiran, ali Vojvodina iz svog budžeta izdvaja značajna sredstva za tu promociju. Niš bi pored već poznatih istorijskih lokaliteta Tvrđave, Čegra, Medijane i Ćele Kule turistima mogao da ponudi i obilazak takođe veoma zanimljivih ali malo poznatih lokacija“, kazao je Senćanski.

On dodaje da malo turista zna da je srpska avijatika prve korake napravila u Nišu, da je Bali beg rođen u Jagodin mali i da je podigao u Tvrđavi džamiju, da se u Sićevačkoj klisuri nalazi jedna od najstarijih hidroelektrana u Srbiji ili da je stadion „Železničara“ napravljen po uzoru na stadione u Engleskoj.

„Turistički potencijali moraju da budu promovisani, ali van Niša, a ne sa Sajmu turizma u Nišu, kako je to sad TON učinio“, podvukao je Senćanski.

Direktor Turističke organizacije Niša Uroš Parlić na žalost nije želeo da odgovori na pitanje kako povećati broj turista u gradu na Nišavi.
(Kraj)Mia

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare