ODRŽANA PRVA  OBUKA  NA TEMU  RURALNOG  TURIZMA

Ruralni turizam proizvod budućnosti

Grad Leskovac je  krenuo sa sprovođenjem Programa razvoja turizma grada Leskovca sa Akcionim planom za period 2020-2025. Odeljenje za privredu i poljoprivredu, koje je bilo nosilac izrade ovog planskog dokumenta, organizovalo je dvodnevnu radionicu na temu: „Razvoj proizvoda ruralnog i seoskog turizma na prostoru grada Leskovca i poboljšanje ponude privatnog smeštaja“.

Radionica je održana 6. i 7. aprila 2021. godine u prostorijama Centra za stručno usavršavanje u obrazovanju,  uz poštovanje svih propisanih epidemioloških mera i uz poštovanje svih preporuka za prevenciju COVID-19.

Cilj obuke jeste da se poljoprivredni proizvođači upoznaju sa pojmom i pogodnostima ruralnog turizma koji je po mišljenju Svetske turističke organizacije proizvod budućnosti.

Obuka je bila namenjena poljoprivrednim proizvođačima zainteresovanim za bavljenje ruralnim turizmom u cilju diverzifikacije njihovih poljoprivrednih gazdinstava i razvoja ruralnog turizma kao vida malog porodičnog biznisa čime bi se stvorile nove mogućnosti za povećanje prihoda i kvaliteta života ljudi u ruralnim sredinama.

Nakon dvodnevne radionice obuku je prošlo 25 polaznika kojima su dodeljeni sertifikati.

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

12 komentara

  • Još jedna u nizu bezvrednih aktivnosti za koje je ova vlast spremna. Bitno je da se od strane nekih službenika grada obezbede polaznici. Obično su to članovi SNS-a. Onda organizatori kroz dvodnevno „savetovanje“ obezbede opravdanost uzetih para. Podele sertifikate. I šta posle. Oće li onaj iz Jašunje da svoje domaćinstvo preuredi u objekat za smeštaj turista. Verovatno da neće. Ali ima sertifikat. I kad se nadje na nekom mestu gde se ozbiljno raspravlja o razvoju ruralnog turizma verovatno će „preneti bogato iskustvo sa savetovanja“. Da postoji ozbiljna volja da se razvija turizam po leskovačkim selima, savetovanju bi prisustvovali svi čija je to nadležnost, iz uprave, turističke organizacije, turističke škole, visoke poslovne škole, privredne komore, turističkih agencija. Prvo se utvrdi strategija pa se onda pronalaze potencijalni nosioci ruralnog turizma. Sertifikati su tu nepotrebni. A ovde. Sertifikati su jedini rezultat. Ja toliko o ovoj temi. Ako ima nekog da misli drugačije, neka izvoli. Raspoložan sam da o ovoj temi raspravljam sa svakim u ovom gradu.

    • Jeste tako, ali makar da se počne, pa kako god. Jer i mimo vlasti počinju da se uređuju domaćinstva po selima u celom Jablaničkom okrugu. I niste u pravu, na fotografijama vidim neke ljude koji se bave seoskim turizmom.

    • Miki,
      Prvo ovo nikakve veze sa politikom nema.
      Ne znaš ni koje institucije grada ili države učestvuju u tome a nabrojao si ih najnegativnijem kontekstu. Nisi u toku ni strategijskim planom razvoja grada. Po tvom komentaru vidim da ne poznajes teoriju a o praksi i da ne pricamo. Ti kritikujes, bez znanja, bez prakse, bez inforormacija o predhodnim ili sadasnjim desavanjima iz ove oblasti. Idi malo prosetaj i zaobidji nas sa bezvrednim i glupim komentarima.

    • Prvo sredite relaciju Leskovac – Vučje, pa tek onda pričajte dalje

    • Pozdrav svima koji podrzavaju seoski turizam.
      Uskoro počinje sezona okopavanja kod nas na selu. I svi koji podrzavate vraćanje selu i pružate podršku poljoprivrednicima i seoskom turizmu, izvolite slobodno, imamo motike za sve vas.
      Naravno na njivi vam je osigurana socijalna distanca, užitak ispijanja kafice ispod najbolje hladovine.
      P.s. ne važe se ovolike pohvale dok i vi gradjani ne dodjete kod nas na njivi

  • Za svaku pohvalu je to što se krenulo ka oživljavanju sela i pružanju pomoći poljoprivrednim proizvođačima. Podrška nama na selu je izuzetno neophodna. Radujem se svim ovakvim projektima i programima koji će našim ljudima sa sela izuzetno mnogo biti od koristi. Sve pohvale organizatorima programa!

  • Sve pohvale Gradu na fokusiranju ka stanovnistvu ruralnog podrucja.Ovo je velika sansa za njih,kao i cinjenica da ih se neko setio.

  • Svaka čast.
    Sve pohvale.

  • Ko se bavi seoskim turizmom i izdaje smeštaj u prirodi neka ode na Selo.rs sajt i tamo naprave profil. Ja primam goste preko njih i odlično je.

  • Zašto mešati politiku, uvek treba pohvaliti ono što je dobro za naš kraj. Seoski turizam je sad jedna velika šansa da se pomogne ljudima sa sela da se zaposle i zarade. Ova tema je odavno aktuelna i neke zemlje u okruženju su znale to dobro da iskoriste. Zašto to ne bi i naša sela koja su stvarno prelepa, a domaćini srdačni i gostoprimljivi.

  • ODLIČNO! RAZVOJNO! SAMO TAKO NASTAVITE!

  • Kao neko ko je aktivno učestvovao u pomenutoj radionici kao polaznik, a neko ko nema baš lepo mišljenje o trenutnoj vlasti, mogu da izrazim svoje zadovoljstvo što sam učestvovao, i na kraju dobio sertifikat kao plaznik ove obuke. Nažalost, politika se u sve meša, pa se ljudi koji rade svoj posao vredno i odgovorno i koji se vrlo često i ne vide, osećaju da rade „Sizifov posao“, jer misle da se njihov rad ne ceni i da je sve uzalud.
    Strategija razvoja turizma grada Leskovca, usvojena je posle 15 godina. I ovom prilikom pozdravljam usvajanje ove strategije kao bitan dokument.
    Jedan od najvažnijih segmenata ove stzrategije je upravo seoski turizam. Grad Leskovac sa svojih 144 naseljenih mesta i različitom konfiguracijom terena, može da ponudi prijatan odmor za sve ljude koji žele da pobegnu iz grada i grdaske vreve. Prednost su auto put, raznovrsna ponuda poljoprivrednih proizvoda, voća, povrća, mesa, gostoprimstvo, ljubaznost i neposrednost. Znam šta znači biti svoj gazda, a svaki dodatni dinar na svom gazdinstvu puno vredi u današnje vreme. Pogotovo što većinu prerađenih proizvoda kao što su slatko, med, zimnica, sokovi, mogu da se prerade na svom imanju. Tim proizvodima od uloženog 1 dinara, može se zaraditi 5, i to bez transportnih troškova. Zimski period se može iskoristiti za vezenje nekih malih peškira, rukotvorina, koje bi vlasnici poklanjali gostima, kao znak pažnje. Ideje su tu, samo ih treba realizovati.
    Da se vratim na radionicu. Gospodin sa slike je profesor i neko ko je prošao ceo svet kroz sektor turizma. Iz njegovog izlaganja, vidi se da je prošao sve korake u turizmu, kroz svoj život. Od običnog turističkog vodiča, do predavača na fakultetu, do sektora turizma u ministrastvu trgovine. Čovek sa otvorenim umom, nema problema da svoje iskustvo podeli sa drugima i pomogne im da ne prave greške koje ih mogu koštati u poslu. Naročito kad su čovek ili žena, početnici u nekom poslu. Prijatnom sam iznenađen da je bilo puno žena na radionici, i verujem, a i čuo sam od njih, da dosta ulažu u proizvod koji se zove, seoski turizam.
    Naravno da je infrastruktura loša, naročito prema Vučju, ali tu dolazimo do nas, kao građana. Šta smo mi uradili da lokalnu samoupravu nateramo da reše i rešavaju probleme građana? Najviše energije ulažemo u tastaturu iza skrivenih imena.
    Na kraju, Srbija generalno ima sreće da je za strance, „egzotična zemlja“, jer imamo puno različitosti koje možemo ponuditi. Ova radionica je samo početak u razvoju seoskog turizma u Leskovcu, i da se od 15 polaznika, njih troje odluči za ovaj posao, to je već uspeh. Te tri porodice učiniće više u promociji grada Leskovca i njegove okoline, od brojnih manifestacija na koje dolazi lokalna publika. Seoski turizam praktikuju ljudi sa stilom, i određenim životnim iskustvom i navikama. Ti ljudi će biti naši najbolji ambasadori u širenju lepe reči o gostprimstvu i ljubaznosti južnjaka, koji imaju dva padeža- Jed’n za po doma, drugi za po gosti 🙂

vaš komentar