Zorana nad Grdelicom bdije sve dok se ne završi Koridor 10

Gradnja Koridora 10 kroz Srbiju traje više od dve decenije uz stalno pomeranje rokova, a zbog ovog posla Srbija se zadužila na stotine miliona evra. Tokom rada, uočeni su brojni propusti, između ostalog i na deonici kroz Grdeličku klisuru, za koje dosad niko nije odgovarao.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da će iduće sedmice „preseliti“ Ministarstvo u Gredličku klisuru, gde se završava deonica autoputa na Koridoru 10, jer „nijedan metar autoputa neće biti otvoren ukoliko nije 100 odsto bezbedan“.

„Završetak Koridora 10, odnosno autoputa kroz Gdeličku klisuru, najznačniji je infrastrukturni projekat Srbije u poslednjih nekoliko decenija. Srbija će sa završenim Koridorom 10 biti mnogo drugačija od ove koja je danas. I za mene kao resornu ministarku nema prirodnijeg mesta od mesta na kojem se ovaj projekat trenutno završava. Čitave naredne nedelje moji saradnici, državni sekretari, pomoćnici ministra i ja bićemo u Grdeličkoj klisuri, tamo ćemo biti i smešteni i čitavo Ministarstvo biće izmešteno na Koridor 10, jer za nas nema važnijeg posla od tog“, izjavila je ministarka.

Ona je za Radio-televiziju Srbije izjavila da svojim 24-časovnim prisustvom na Koridoru želi da pokaže koliko je Vladi Srbije značajan završetak ovog projekta.

„Činimo ogromne, nadljudske napore da do kraja godine pustimo za putnički saobraćaj autoput kroz Grdelicu. To je želja svih nas, to je želja svih radnika i firmi koje izvode radove. I nije lako, ima problema, ne želim da krijem, ali baš zato želim i da, koliko god mogu, svu svoju snagu uložim u njihovo rešavanje kako bismo završili ovaj istorijski posao. Želim i da svi vide koliko je građevinski teška ova trasa, ali i kako impresivno izgleda sve što je do sada urađeno“, rekla je Zorana Mihajlović.

Ona je navela i da želi da se lično uveri u bezbednost tog autoputa.

„Baš zato što je reč o jednom od najtežih gradilišta u ovom delu Evrope, za mene je bezbednost svih koji budu koristili ovaj auto-put od najvećeg značaja. Zato želim da sa stručnjacima obiđem sve deonice u Grdelici, kako bih se i lično uverila u bezbednost ove deonice. Nijedan metar autoputa neće biti otvoren ukoliko nije 100 odsto bezbedan“, rekla je Zorana Mihajlović.

Potporni zid na Kodirdoru 10 potpuno se srušio krajem avgusta ove godine. To rušenje je otvorilo niz pitanja o tome ko je odgovoran što mnogi infrastrukturni projekti neretko kasne, a država, odnosno građani iz budžeta važne infrastrukturne projekte na kraju plaćaju znatno više od ugovorene vrednosti.

PROČITAJTE VIŠE:


Otkrivamo zašto padaju potporni zidovi na Koridoru 10 u Gredličkoj klisuri (SNIMCI PADA ZIDA)


Vučićevo rešenje za obrušeni zid na Koridoru 10: Da se sruši celo brdo! (VIDEO)


Da s projektom Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru nešto nije u redu bilo je jasno još u aprilu prošle godine kada se deo potpornog zida kod tunela Predejane prvi put urušio. Na istoj deonici se to zatim desilo u martu ove godine da bi se 20. avgusta ove godine zid u potpunosti srušio.

Ispostavilo se da je prvobitni projekat menjan čak 11 puta.

Uprkos tome što procedura predviđa da jedan projekat za izgradnju auto-puta prolazi više nivoa kontrole, pa i komisiju Ministarstva građevinarstva, ovo Ministarstvo kao glavni razlog za rušenje potpornog zida u Grdeličkoj klisuri na Koridoru 10 vidi loš projekat.

Upravo zbog toga, odmah nakon rušenja zida krajem avgusta ministarka je zatražila oduzimanje licence inženjerima koji su na projektu i radili. Odgovornost inženjera, međutim, još nije ispitana, a ovaj proces, sudeći po odgovorima Inženjerske komore i Ministarstva građevinarstva Insajderu, koči činjenica da u slučaju ove dve nadležne institucije ne postoji saglasnost o tome ko je zadužen da prikupi potrebnu dokumentaciju.

Na utvrđivanju odgovornosti angažovani su čak i organi Bezbednosno-informativne agencije.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

2 komentara

  • Kao dodatnu garanciju za bezbednost autoputa kroz Grdeličku klisuru, Vlada Republike Srbije navodno priprema predlog zakona kojim bi se u slučaju novog urušavanja, garantovao povraćaj polovine iznosa putarine svima koji budu zatrpani. ?

    10
    8

  • super ..taman ce ga naprave i daju albancima jer ovo sto ce vucko da da je deo i bujanovca i deo preseva preko celog kosova…sipci izadjose mufte ne E75 deonicu zahvaljujuci domacim izdajicama sa vucicem.. …na gotovo a mi ce placamo kredite sto su oni uzeli… e bem te skolo ko sve rukovodi drzavom…sve to privatna praksa i kurta murta diplome sa datumom diplomiranja nedelja…..dok neko ne zavrsi na banderu zbog kradje i veleizdaje nece biti bolje…a ti narode dotle cuti pa se pitaj posle od cega je sve to…

    6
    1

vaš komentar