Leskovački voz Roštiljko ponovo stiže u grad krajem aprila

Čuveni voz Roštiljko, nekadašnja glavna atrakcija Roštiljijade koji je poslednji put pre 18 godina viđen na ulicama Leskovca, krajem aprila ove godine ponovo se vraća u naš grad, rečeno je danas na redovnoj sednici Skupštine Centra za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga.

Pored Roštiljka, 20 novih turističkih štandova već su u Leskovcu, pa sada naš grad ukupno ima 64 štandova za potrebe raznih manifestacija, zahvaljujući projektu koji je simbolično je nazvan „Magija sinergije“, a zajedno ga sprovode grad Leskovac, Turistička organizacija grada i grad pobratim Elin Pelin iz Bugarske.

Direktor Turističke organizacije Leskovac Nebojša Kocić je istakao da će čuveni leskovački voz Roštiljko, napravljen po najmodernijim standardima, biti korišćen ne samo za vreme Roštiljijade nego i tokom trajanja drugih turističkih i kulturnih manifestacija, ali i čitavog leta.

Podsetimo, još davne 1994. godine u vreme Roštiljijade krenuo je vozić sa tri vagona koga je vukao traktor presvučen u lokomotivu i bio je prava atrakcija za turiste, ali i same Leskovčane.

Traktor je vozio Bora Ćopa, ulaznice su se naplaćivale simbolično, a napravljen je u radionici „Mesokombinata“ i radio ga je limar Neša Japanac, Pecko, Zoki gluvča – svi radnici ovog nekadašnjeg giganta.

Pored vraćanja turističkog voza, u sklopu projekta „Magija sinergije“, biće organizovana i dva festivala „Šopski dani folkora“ u Leskovcu i „Leskovački roštilj“ u Elin Pelinu.

Ceo projekat vredan je 196.000 evra i ima za cilj da stvori sinergijski efekat zajedničkog delovanja turističkih aktera grada Leskovca i opštine Elin Pelin na polju povezivanja festivala i stvaranja novih turističkih proizvoda.

„Plan je da kroz ovaj projekat povežemo ove manifestacije i kreiramo prekogranični model kako bismo unapredili vrednosti naših kultura i običaja, spojili kulturne i obrazovne institucije, naše drage građane i omladinu“, rekao je predsednik skupštine Centra za razvoj Pčinjskog i Jablaničkog okruga.

Govoreći o Danima mućkalice, manifestaciji koja je počela da se održava pre dve godine, direktor Turističke organizacije Leskovac naglasio je da je njen osnovni cilj da se privuče što veći broj posetilaca i učesnika kako bi se u svet poslala jedna prelepa slika poznatog leskovačkog specijateta.

Direktorka Centra za razvoj Jablaničkog i Pčinjskog okruga Dragana Belenzada je detaljno opisala tok projekta i sve sprovedene aktivnosti i zahvalila se gradonačelniku Leskovca na nesebičnoj podršci bez koje do realizacije projekta ne bi došlo.

„Ciljevi projekta su stvaranje zajedničkog delovanja turističkih aktera na polju povezivanja festivala, izrade zajedničkih politika razvoja turizma i novih turističkih proizvoda u pograničnom području grada Leskovca i opštine Elin Pelin“, kazala je Belenzada.

Ugovor o realizaciji projekta je potpisan 12. marta prošle godine, a sve aktivnosti na projektu su u prethodnih godinu dana realizovane uz poštovanje COVID 19 zaštitnih mera vlade Republike Srbije ali i Republike Bugarske.

U prethodnom periodu je završen dokument Dijagnoza vrednostih lanaca u turizmu. Ovaj dokument predstavlja osnovu za dalji rad i planiranje razvoja turizma. Svrha dijagnoze lanca vrednosti u turizmu je da identifikuje i analizira sve aspekte lanca vrednosti u sektorskom turizmu i pruži preporuke za razvoj turizma u Leskovcu i Elin Pelinu.

„Ovaj dokument, rezulati istraživanja su predstavljeni turističkim akterima i u Leskovcu i u Elin Pelinu na radionicama fokus grupe. Od učesnika radionica smo dobili značajne predloge i sugestije koje oslikavaju stanje turizma na teritoriji grada Leskovca i opštine Elin Pelina. Takođe, učesnici, tur operateri, hotelijeri, vlasnici restorana su izrazili veliko zadovoljstvo da se ovo vreme kada je sektor turizma zaista u velikom problemu, koristi za pripremu i planiranje novih aktivnosti“, dodala je direktorka.

Pratite juGmediu na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

6 komentara

  • Voz Rostiljko ce nam vratiti stare i lepe uspomene na vreme kad je vio glavna atrakcija na nasoj Rostiljijadi, kako mladima tako i starijoj populaciji!

    • Ma vi definitivno niste u libelu…roštiljijada,dani mućkalice,voz roštiljko…inspirativno,svaka čast

    • Vazno da si ti u libelu. Ako znas bolje doprinesi nesto, uradi nesto, pokazi da znas bolje, ovakve kritike su smesne bez osnova. Informisi se pre nego nesto kritikujes, mozda bi se vise radivao da je novac otisao u Beograd, Novi Sad, bio bi srecniji…strasno

  • E…bilo nekada davno nedostaju nam sve te manifestacije,okupljanja, druženja pa i naša čuvena rostiljijada.Valjda ćemo imati prilike da se u skorije vreme provozamo rostiljkom.

  • Ma super vest Roštiljko je bio omiljen deci a bogami i turistima. Daj bože da ovo stanje prođe što pre pa da opet živimo normalno.

    • Alo boturde!!! Jeste li videli na slici kako izgleda ovo ruglo od „roštiljka“? Deca bi ga bolje sklepala. Samo nekoliko pitanja: Koliko košta ova rugoba, kojim parama je nabavljena i čemu će služiti? Po meni bespotrebno, preskupo i u ovo vreme korone neprimereno. Ako se ovo čudo nađe na našim ulicama ponovo ćemo se naći na društvenim mrežama kao ruglo i oličenje gluposti, kao što je Mesko postao zvezda You tube kanala, svojim nebulozama. Ponovoće mo izazivati smeh i podsmeh.

vaš komentar