Yumis jedini u Srbiji ostao srpski prehrambeni brend

Od firme koja je osnovana 1991. godine sa samo  dvoje zaposlenih „Yumis“ je tokom minulih godina stalnim širenjem proizvodnje postao kompanija sa bezmalo 200 zaposlenih, a pri tome je ostao sto odsto domaći

Prehrambena industrija „Yumis“ iz Niša završiće ovu godinu sa rastom proizvodnje i prodaje od 11,5 odsto i izvozom na 27 svetskih tržišta. Od firme koja je osnovana 1991. godine sa samo  dvoje zaposlenih „Yumis“ je tokom minulih godina stalnim širenjem proizvodnje postao kompanija sa bezmalo 200 zaposlenih, a pri tome je ostao sto odsto domaći.

„Yumis“ je, ističe je njegov vlasnik Mile Kocić,  jedina od svih prehrambenih kompanija u Srbiji koja je proteklih godina ostala u privatnom srpskom vlasništvu.

Od trgovinske radnje do kompanije

Vlasnik Yumisa Mile Kocić

Firmu smo osnovali moja supruga i ja kao malu trogivnsku radnju. Par godina nakon osnivanja krenuli smo da pakujemo prve praškaste proizvode koji su u to vreme bili deficitarni na našem tržištu – vanilin šećer, kokos, kakao. Nakon toga smo počeli da proizvodimo začine i supe. Sada u portfoliju imamo šest osnovnih podkategorija – supe, začine, pudinge i šlagove, čajeve, pakovanu hranu i atetisane (lešnike, bademe i kikiriki). Novina su konditorski proizvodi, poput različitih vrsta keksa, tečnih kremova i ručno radjenih ratuluka. Zadnjih par meseci radimo i na širenju portfolija  i to u konditorskom delu, pokretanjem proizvodnje čokoladnih bombona i pralina. Suština našeg uspeha je pre svega u dobro izbalansiranom odnosu cene i kvaliteta proizvoda“, objašnjava Kocić za Jugmediu.

Razvoj „Yumisa“ može uporediti sa životnim vekom čoveka koji u početku nije ima viziju čime će se baviti, a potom, tokom sazrevanja shvatio je šta su njegovi ciljevi.

Fabrika kao porodica

Od samog osnivanja do sada „Yumis“ funkcioniše kao jedna velika porodica. Broj zaposlenih se stalno povećava, ali je vrlo mala fluktuacija radne snage. Imamo veliki broj radnika koji su u firmi od samog njenog početka, ali imamo i veliki broj mladih ljudi koji su dali novi impuls razvoju „Yumisa““, naglasio je Kosić.

Direktor prodaje „Yumisa“ Milan Marković  priča da je ta kompanija u proteklih sedam godina osavremenila sve moguće proizvodne procese, a uz to je razvila nove proizvode i dizajn koji je prilagodjen najsavremenijim trendovima na tržištu.

Cilj nam je da razvoj „Yumisa“ ide u dva pravca – da odnos učešća domaćeg i inostranog tržišta u prodaji bude 50 prema 50 odsto i da u portfoliju ponudimo trgovcima sve ono što im je potrebno da pojedine proizvode ne bi tražili kod konkurentskih firmi. Cilj nam je da obogatimo ponudu tako da porodica kada krene u nabavku sve svoje potrebe može da podmiri „Yumisovim“ proizvodima“, naglašava Marković.

Yumis na tri kontinenta

Podseća da se „Yumisovi“ proizvodi sada mogu kupiti, osim u Srbiji i u zemljama u regionu i zemljama istočnog bloka, u zapadnoevropskim zemlja, Americi, skandinavskim državama, zemljama Beneluksa i u zemljama na afričkom kontinentu.

Domaćim kompanijama, ocenjuje, bilo od od velike pomoći za izvoz proizvoda kada bi postojala naša privredna delegacija u zemljama sa kojima imamo dobru saradnju.

To bi firmama izvoznicama omogućilo da imaju istu startnu poziciju kakvu imaju multinacionalne kompanije koje su već prisutne na stranom tržištu“, zaključuje Marković

Papriku uvoze iz Španije, krompir iz Nemačke

Direktor prodaje „Yumisa“ Milan Marković kaže da „Yumis“, s obzirom da ima širok spektar proizvoda, koristi širok spektar sirovina, ali najveći broj sirovina uvozi.

Krompir uvozimo iz Nemačke, papriku iz Španije, kukuruz kokičar iz Bugarske ili Hrvatske. Sirovine uvozimo i iz Poljske, Kine, Turske, Indije, što je šteta jer smo mi poljoprivredna zemlja. Medjutim, domaćih sirovina nema u dovoljim količina ili ukoliko ih ima cene su jako visoke. Čak i  kvalitet nije dovoljno dobar iako su cene visoke“, objašanjaca Marković.

 

Ovaj sadržaj je deo projekta koji je sufinasiraoa grad Niš. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

2 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
uvozna sirovina
12.11.2018. 14:33

Pa sta je domace, sem radne snage? Sirovina je uvozna. Toliko o nasim proizvodjacima i cenama domace sirovine.

Anonimno
14.11.2018. 23:50

Svaka cast za Yumis proizvode, bas sam zadovoljna, kupujem ih i verujem Yumisovim proizvodima